maandag 6 mei 2013

Tuinperikelen


Heerlijk het mooiere weer. Ik merk dat mijn aandacht zich van binnenshuis verplaatst naar buiten, naar de tuin. Wat was ik aan deze zonnestraaltjes toe zeg! En mijn tuin ook. Helaas is er geen sprankeltje groen te vinden in de winter (ik ben nog op zoek naar kat vriendelijke mooie groenblijvers voor in de winter) en komt de tuin nu weer in volle kracht op.
Uiteraard ook nieuwe aankopen gedaan om de plekken van de eenjarige weer op te vullen, maar ook om weer nieuwe dingen te proberen en zomaar om nog lege plekken op te vullen.

Zo probeer ik dit jaar mijn eigen snijbiet te laten groeien. In pot weliswaar, anders gaan de katten erop liggen, of eten de konijnen het op. De stekjes komen van De Keukentuin. Ook probeer ik dit jaar Cavolo Nero te kweken in potten, een prachtige Zuid Europese versie van de boerenkool.

Rode Snijbiet

Op de markt in Bakkeveen kocht ik twee mooie tuin hortensia's, prachtig al die bloemtjes terwijl de overige struiken nog volop bezig zijn hun blad te vormen.


De vergeet-mij-niet die elk jaar trouw de eerste bloementjes, samen met de Japanse kers, geeft. Ik vind ze zo mooi! Jammer dat ze zich maar zo kort laten zien.

Weer een verse pot tijm in de tuinkast gezet. Helaas overleeft deze de winter nooit (ik verzorg het dan ook niet zo goed ben ik bang), maar deze ruikt weer zalig en ziet er mooi vol uit.

De Oost Indische Kers die de druppels van het grassproeien nog even vasthoud.  



De Vrouwenmantel die ik vorig jaar uit de tuin van mijn moeder meekreeg komt ook weer op.

Rick is ondertussen druk bezig het oude "duivenhok" van de vorige bewoners een make-over te geven. De hele voorgevel is eruit gegaan, en er is een oud raam en twee openslaande deuren in gezet. Dit alles moet nog een likje verf krijgen met als doel: mijn ateliertje!

Eerst was het plan om een deel van de, veel te grote, schuur om te bouwen tot ateliertje, maar dat project is voor nu even te groot en omslachtig (we hebben nu besloten een deel van die schuur af te breken om zo meer tuin te creëren). 
Het tuinhuisje achterin zou eigenlijk eerst naar de buurtjes gaan, maar ook dat bleek eigenlijk onbegonnen werk. Een paar weken geleden bedachten we ineens dat deze met een beetje opknapwerk best goed zou dienen als knutselhok voor mij. Lekker een ruimte waar ik kan keramieken, pottenbakken, vilten en schilderen zonder bang te zijn dat er een kat overheen loopt, of iets op te ruimen :-)

Het is niet enorm groot, maar groot genoeg om alles in kwijt te kunnen. Heb er al helemaal zin in om aan de slag te gaan. Superlief dat Rick zijn energie hier in heeft willen (en kunnen..) steken.

8 opmerkingen:

  1. Wat een enorme klus Dani. Ik ben heel benieuwd hoe het wordt. Het ziet er veelbelovend uit!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk project! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's! Succes voor het opknapwerk van je atelier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tof zo'n ateliertje in de tuin ! zou ik ook wel willen ! die snijbiet gaat zeker lukken : die van mij staat hier nog van vorig jaar, in pot ! En zeer mooie foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk en lekker zo'n eigen plekje.
    En wat een mooie foto's met de waterdruppels.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's, ik vind de foto met de pot Tijm erg mooi, een fijn kruid om te gebruiken! (bij mij is het ook altijd weer spannend of het de winter overleefd;).
    En je eerste foto is ook echt prachtig!!

    Groetjes,
    Miriam ('t Bezige Bijtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om al hortensiabloemen bij jou te zien. En prachtige vergeet-me-nietjes. Hier slaan ze blijkbaar een jaartje over.
    Wat fijn dat jullie samen aan de slag kunnen gaan om een leuk ateliertje voor je te maken. Klinkt heel veelbelovend!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vraiment vos photos en gros plan sont magnifiques

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis