zondag 17 juni 2012

Zomerfair Hermans Dijkstra


Vandaag zijn we naar de Zomerfair Hermans Dijkstra geweest. Het was ontzettend dicht bij ons, ook wel een keer lekker! De fair was op een ontzettend leuke locatie: boerderij Hermans Dijkstra, een monumentale boerderij in Oost-Groningen met een in zijn oorspronkelijke staat teruggebrachte Engelse Slingertuin.


De fair stond in het teken van Brocante, tuin, sieraden, culinaire lekkernijen en vrolijke interieurdecoraties.
Ook De Keukentuin stond op de fair, en ondanks dat ik daar al elke week kom zag ik toch weer hele andere bijzondere planten. Naast een Rode Peper, en een Jalapeno Peper hebben we de bijzondere Vietnamese Koriander en een Limoen Basilicum meegenomen.


Na het proeven van enkele biologische ciders bij de stand van De Ciderwinkel besloten we er twee mee te nemen. Het werden de Cornish Farmhouse en de Dunkertons Organic Vintage Cider. Die laatste is vanmiddag al opgegaan terwijl we in de tuin aan het genieten waren van een voorzichtig zonnetje.


Er was ook een kraam met diverse Groningse streekproducten. Omdat cider meer mijn ding is, heeft Rick van alle soorten Gronings bier er een meegenomen. Er zat ook een speltbier bij, daar ben ik erg benieuwd naar!


 

Die twee poppetjes hieronder vond ik zo schattig! Leuk voor in de tuin..

 

 

 
 
 

 Hieronder de foto's van de kraam van Sientjes Dochter, wat zag het er allemaal mooi uit! Ik had graag heel wat meegenomen, en als ik zo de foto's zie krijg ik weer spijt (dat kastje! dat zeepbakje!) :-))


 
Al met al een geweldig leuke fair, en dat in het hoge noorden, boffen wij even :-) Met lege handen zijn we zeker niet naar huis gegaan, naast de cider, het bier en de planten heb ik een leuke zomerse linnen rok gekocht, een geweldige snoeischaar gedecoreerd met bloemen en schattige ansichtkaarten van een Zweedse kunstenares. Volgend jaar zeker weer!

12 opmerkingen:

  1. Zo'n fair is altijd leuk, de foto's laten zien dat dit de moeite inderdaad meer dan waard was! Jammer dat het hier niet in de buurt is, maar ja...dat zou voor jou dan weer een nadeel zijn!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke foto's. Kan me voorstellen dat het erg leuk was, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er allemaal heerlijk uit!

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh ik wist helemaal niets van die fair, moest ook werken maar heb er niet eens reclame van gezien?
    Ziet er leuk uit :D
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de complimenten Daniëlle, we zien je een volgende keer graag weer! Prachtige foto's gemaakt. Door jouw ogen lijkt het allemaal nog mooier, zoals elke keer bij jouw foto's.
    Hartelijke groet,
    Nanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk joh! Erg mooie post van gemaakt. Jij kon me daar even genieten van allerlei keuken-snufjes. Heerlijke dag dus... Voor nu een fijne avond. Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat ziet er gezellig uit ,hopelijk was het droog ,hier hadden we nog aardig weer
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig leuke en mooie site en wat heerlijk te lezen dat je zo kunt genieten!Wij ztonden zelf op de fair(de kraam van het rokje) en vonden het zelf ook erg gezellig).Hopenlijk volgend jaar weer! Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's! Als standhouder hebben wij door de grote belangstelling niet veel tijd gehad om zelf uitvoerig rond te kijken. Mooi dat je onze kaarten van KAYA leuk vindt. Ruerd&Veronie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De fair ziet er prachtig uit Dani! Vooral de laatste foto's met de kopjes en al het wit zijn helemaal mijn smaak!

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De fair ziet er ontzettend gezellig uit! en wat een leuke spulletjes zeg.
    Die witte spulletjes helemaal leuk en dan die krukjes.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis