vrijdag 23 december 2011

Kerst 2011

Dat ik in een blog dip zit zal iedereen duidelijk zijn :-) er gebeurt momenteel ook gewoon erg weinig in en om het huis. Het is vreselijk weer en ik ben mij eigenlijk volledig aan het storten op lekker en gezond koken uit kookboekjes. Maar om nu alleen maar recepten te plaatsen vind ik ook niet leuk.

Afgelopen week toch maar besloten wat kerstsfeer in huis te halen. Alleen in de woonkamer en dan nog niet heel erg uitbundig. Ik heb een mini kerstboompje versierd en wat lampjes neergelegd op de side table. Cadeautjes eromheen en ik vond het wel weer welletjes.


Verder houden we het sober deze kerst. Al het overdadige, het vreten en het bijbehorende dierenleed (sowieso vlees, maar levend gekookte kreeften, foie gras, vetgemeste kalkoenen die je nu om de oren vliegen vind ik nog een tikje erger) maken mij ook weer niet heel erg vrolijk.

Wij gaan de eerste dag gourmetten met lekkere groentes als courgette, aubergine, vega hamburgertjes, een heerlijke geroosterde knoflook spread met knapperig brood.

De tweede dag ga ik het Greenpeace menu maken met de volgende gerechten:
Voorgerecht: Venkelsalade en zure komkommer op een bedje van Linzen
Hoofdgerecht: Aardpeer, pompoen en roseval aardappeltjes uit de oven met gerookte portabella

*HIER* kun je zien hoe chef-kok Jaymz Pool deze gerechten klaarmaakt.



Verder wens ik uiteraard mens en dier een prachtig, liefdevol en gezond 2012 toe!

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sfeervolle en sobere kerstdecoraties, het hoeft ook helemaal niet overdadig te zijn!

    Ik wens jou en je dierbaren hele fijne feestdagen en een gezond en sprankelend 2012 toe!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook geen overdadig gedoe, daar draait het bij ons ook niet om
    wens jullie mooie en gezellige dagen toe !!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je fijne feestdagen Dani!
    Knuffel voor je katten, verwen ze maar lekker deze kerst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Dani, mooie kerstsfeer bij je, ik heb dit jaar ook vooral veel lampjes en net zoals bij jou wordt het hier ook een diervriendelijk menu zoals elke dag.
    Fijne dagen en wat een prachtige kerstkat staat er op je kaart. Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt lieverd voor je gezelligheid steun en liefde van het afgelopen jaar......liefs van mij.....xxx...Ria


    Thanks my darling for your fun loving and support over the past year....love from me.....xxx...Ria

    x
    xxx
    xxxxx
    xxxxxxx
    xxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxx
    ||
    ||



    Fijne Kerstdagen,
    Merry Christmas,
    Glaedelig Jul,
    Merry Christmas,
    Joyeux Noel,
    God Jul,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kunst van het weglaten is hier heel goed gelukt....Ik vind het er prachtig uitzien....Ik wens je hele fijne dagen samen met allen die je lief zijn....Groeten .....Elly.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis