maandag 4 oktober 2010

Paddenstoelen..

Zondag met het prachtige weer heerlijk in Borgerswold gewandeld, een recreatiepark hier in Veendam. Het is echt ongelofelijk wat er allemaal te zien is aan paddenstoelen. Prachtige mooie, rare en bijzondere vormen!
Ik heb héél veel foto's gemaakt..

















Een aantal jaar geleden bewerkte ik dit soort foto's met katten erin. Ik moest er weer aan denken toen ik vandaag zo in het mos en gras bezig was met het vastleggen van deze paddenstoelen, dus vandaar een paar bewerkingen uit de oude doos..




Drie keer raden wat we aten 's avonds.. inderdaad champignons, oesterzwammen en shiitake!! (Samen met aardappeltjes uit de oven en gekarameliseerde witlof in wijn, erg lekker!)

19 opmerkingen:

  1. ohhhh wat een prachtige foto's ik moet toch echt eens beter om mij heen kijken ion het bos en je bewerking van de poezene wat een schatjes vlindervleugeltjes, liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daaaaaaaaani, wat een geweldige foto's! Allemaal!!! De lichtinval, de helderheid, super! Je bewerkte kunstwerkjes zijn ook zoo mooi.
    Een leuke nieuwe week! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meid, ik ben sprakeloos.
    Zooooooo moooooooooooooiii!!!!!!!

    Groetjes,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ... jouw foto's zijn een stuk vakkundiger dan de mijne zo te zien (ik blijf oefenen ... en vooral sparen voor een echte camera haha), maar moest vooral even lachen om de gefotoshopte exemplaren, zo leuk!

    Groetjes en een fijne week,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lol ... waar denk je dat ik mee op het knopje gedrukt heb? Right; een Sony Cybershotje met volgens mij 7.2 MP, maar kwam er thuis achter dat vooral de foto's waarbij ingezoomd is, niet scherp zijn ... nog meer bovenop zo'n paddestoel de volgende keer en wat meer oefenen met de instellingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's !! en wat een boel verschillende !! leuk met die poesjes erbij...tis dierendag vandaag ....leuk !! fijne week liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt er een prachtige serie van gemaakt, en het zonnetje wat voor het nodige licht zorgden maakt de foto's nog mooier.

    ....Poesjes bij de paddenstoelen...hi,hi,....ik had eerder kabouters verwacht;-)

    Heel toepasselijk dit paddenstoelengerecht na deze middag!!!

    Wij liepen vorige week over het prachtige ruim 200 hectare tellende landgoed van Natuurmonumenten De Slotplaats in Bakkeveen en in het Theehuis aten wij tussen de middag 'n kop soep vers bereid door de kok met paddenstoelen geplukt op het landgoed, en ik kan je vertellen het smaakten voortreffelijk!

    Fijne najaarsdagen!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kunt je nu zo lekker uitleven met je camera in het bos. En die bewerkte foto's zijn zo leuk.
    En het gerecht lijkt me ook erg lekker.

    fijne week
    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtige foto´s
    bedankt
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's zeg...heel erg mooi! Wij waren gisteren ook in het bos, maar daar zagen we opvallend weinig paddestoelen! Degenen die er stonden, heb ik vastgelegd maar daar was ik dus vlot mee klaar hi hi! Jouw exemplaren zijn echt super!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een hoop verschillende zeg en je foto's zijn prachtig.Groetjes Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heerlijk om te fotograferen hé, die paddenstoelen ! ze zijn erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dani, wat een prachtige paddestoelen !
    Wij zijn gisteren ook in een bos bij ons in de buurt geweest, maar zulke heb ik er niet gezien.
    Mooie fotobewerkingen ! Heb je ze met Photoshop gedaan ?
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ben jij toch goed met foto's zeg... prachtig! Geniet deze week nog van het mooie weer, want blijkbaar blijft het zo nog wel eventjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi, MoOi, MOOI, M O O I,
    P R A C H T I G !!!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gave paddenstoelen heb jij gefotografeerd zeg! Toch volgende week hier eens het bos in om te zien of we ook van die mooie paddenstoelen hebben hiero!
    Ja inderdaad erg zonde van de boom maar het risico voor het zwembad en het huis is gewoon te groot.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat je even op bezoek kwam! Schitterende foto's ... de elfjespoezen zijn gewoon het einde. Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gorgeous pics. Especially the first one! WOW! Hugs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's Dani van dit mooie seizoen!

    liefs ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis