zaterdag 10 juli 2010

Mexicaanse tomatenschotel

Met dit weer krijg ik altijd trek in buitenlandse dingen; ik pak dan altijd mijn kookboek erbij en ga uitgebreid rond bladeren en selecteer een aantal recepten. Gisteren is het een Mexicaanse tomatenschotel geworden uit Het grote vegetarische kookboek.

Mexicaanse tomatenschotel

2 el olie
2 rode uien gesnipperd
2 geperste teentjes knoflook
6 rijpe tomaten, gehakt (het recept zegt ontvellen, maar dat heb ik niet gedaan)
1 groene paprika, in stukjes
1 el rode wijnazijn
1 tl suiker
½ tl chilipoeder
375 gr knapperige maïskorrels uit blik, uitgelekt
zak tortillachips
150 geraspte belegen kaas
2½ dl zure room

Verwarm de over voor op 160°C. Verhit de olie in een grote pan. Fruit ui en knoflook in 3 minuten op middelhoogvuur glazig. Voeg tomaat, paprika, azijn, suiker en chilipoeder toe. Bak voor 6 á 7 minuten zonder deksel om het vocht te laten verdampen. Voeg maïskorrels toe en verhit nogmaals 3 minuten.
Leg een laag tortillachips in een ovenschaal (ik vind het altijd leuker om 1-persoonsschalen te gebruiken, dat presenteert leuker en minder geknoei met opscheppen), hieroverheen de groente verdelen, een laag kaas en uiteindelijk bestrijken met zure room.
Zet voor 15 minuten onafgedekt in de oven. Voor serveren bestrooien met gehakte bieslook.

Het was erg lekker vonden wij!





♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪


Deleyaman, een multiculturele dark wave alternatieve band uit Frankrijk, met leden uit Amerika, Zweden, Frankrijk en Armenië, die zich eigenlijk niet in hokjes laat duwen. Ik heb ze onlangs in de St. Stevenskerk te Nijmegen zien optreden, ik kende hun muziek al, maar het optreden in de kerk overtuigde mij nog meer van hun talent. Sluit je ogen, luister en geniet..

<a href="http://deleyaman.bandcamp.com/track/book-of-change">book of change by Deleyaman</a>


<a href="http://deleyaman.bandcamp.com/track/temples">temples by Deleyaman</a>

3 opmerkingen:

  1. Lijkt mij een lekker recept en een leuk idee om per persoon te serveren. Met een salade erbij heb je een complete maaltijd en niet veel werk.

    Fijn weekend groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Delicious! That is one of my favourite dishes!
    Have a lovely weekend
    Isabelle x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me heerlijk !!! ....fijn weekiend ...liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis