zondag 18 juli 2010

Menkemaborg en Boerma's Antiek

Donderdag zijn we naar Uithuizen gereden, helemaal in het noorden van de provincie Groningen. Daar hebben we de Menkemaborg bezocht. Het is een oude borg/kasteel achtig huis die volledig is ingericht in hoe de mensen in de 18de eeuw leefde. Van binnen mochten we helaas geen foto's maken, maar van buiten en van de prachtige tuin eromheen natuurlijk wel.

Op de heenweg terwijl we Uithuizen inreden zag ik in mijn ooghoeken een grote boerenschuur met daarop een bord "Boerma's Antiek" en wat leuk zink voor de deur. Op de terugweg dan ook even de auto geparkeerd en naar binnen gewandeld. In eerste instantie denk je binnen te lopen in een donker hol met héél véél troep, maar als je ogen een beetje gewend zijn dan zie je dat er twee enorme ruimtes zijn met inderdaad veel troep maar toch ook, als je goed kijkt heel veel leuke dingen! Veel dingen zijn er geprijsd, erg duur, maar veel dingen ook niet. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd hoeveel die prachtige Petrus Regout schaal kost, en dat viel enorm mee! De grotere, ietwat beschadigde versie kreeg ik zelfs voor de helft van de kleinere.
Mochten jullie een keer helemaal in het noorden zijn, dan is deze antiek schuur zeker de moeite waard. Ik ga zeker nog een keer terug om te vragen wat die bordenkast nou kost, want dat ben ik in mijn enthousiasme over mijn aangekochte schalen helemaal vergeten..







Vanochtend gelijk even mijn nieuwe schalen op de foto gezet. Wat kan een mens toch blij zijn met zo iets ouds en simpels :-)







Misschien vinden jullie het leuk om eens een kijkje te nemen op de blog van Sandra, Cuttingwood Cottage, ze is nieuw in blogland!

7 opmerkingen:

  1. Zeg ga jij reklame maken van mijn dorp....
    dat is leuk, om het eens door anders man ogen te bekijken..
    want de menkemaborg is idd erg mooi, vooral nu met die rozen.
    en boerma..ja, daar kom ik dus regelmatig, ik fiets er zo even heen...
    ik zal ook eens een blogje wagen aan de dingen die ik daar gekocht heb....
    fijne dag vandaag, cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wederom geweldig mooie plekjes hebben we toch in Groningen. Dat zou je toch bijna vergeten zeg.
    En wat een mooie schaaltjes heb je gevonden, super. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je bezoekje! Prachtige sfeerbeelden heb je weer op je blog geplaatst. Wij hebben ook geen bakker in het dorp hoor! Wel eentje op 1 kilometer afstand, maar het is geen "warme" bakker en het brood is ... tja, vreselijk. Wij moeten zo'n 6 kilometer rijden voor een aanvaardbaar "boterhammeke". Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige post Dani,en je oude schalen vind ik ook mooi...

    fijne zondag
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Dani,

    Vind het zo leuk om met jou mee te kunnen kijken dmv. die prachtige foto,s. Wat is de tuin op dit moment prachtig bij de Menkemaborg, vooral de bloeiende berceau. Ben in Menkemaborg in december geweest met een avond vol met kaarslichtjes in de zalen. Een heel bijzondere sfeer, maar zo in de zomer is het ook de moeite waard dus dat word een dagje plannen. Je hebt van die geluksvogels zoals cobi, die om de hoek wonen.

    Ook gelijk gemeld als volger op het blog van Sandra.

    Fijne dag en groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige schalen zeg.....
    Ja ze hebben daar prachtspullen.....
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom altijd bij antiek boerderij boerma want daar woont mijn vriendin het is er altijd gezellig (L)
    Alle mensen die dit lezen moeten er echt een keer heen gaan het is er heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis